hétfő, május 11, 2009

Szösszenetek a régi naplóból 4.

december 20.

The BILI project

Már régebben próbálkoztunk a bilire csücsüléssel (kb. 1 éves volt a csemete), de sajnos mereven elutasította a gyermek. Mici mackót részesítettem abban a megtiszteltetésben, hogy a kihasználatlan bilin ücsörögjön szabadidejében, de sajnos az én kicsi kincsem őt is megmentette és nem hagyta a bilin sínylődni. Mivel ekkora tiltakozást váltott ki, így az eszköz bekerült a szekrény mélyére. Anyós szerint már 9 hónaposan rá kellett volna ültetni és másfél évesen már szobatisztának lennie. Én nem akartam erőszakosan és sürgetősen, de leginkább azt nem akartam, hogy fél napokat üljön a gyerekem a bilin harcok árán. Egyszerűen mereven nem volt hajlandó együtt működni ez ügyben.
Három napja megint műsorra került a bili project. Megfigyeltem, hogy este mikor lekerül a pelus mindig pisil fürdés előtt. Ennek ugye a szőnyeg látta kárát meg én aki takarítom. Így már három napja győzködöm a babát, hogy próbálja a bilibe végezni a dolgot. Ma már szívesebben ücsörgött rajta, kerestünk a tv-ben reklámokat és dumáltunk, tíz perc után még nem volt semmi. Ekkor már nem is akart nyugton maradni. Találtam még egy reklámt és kértem, hogy üljön vissza én meg csinálom a pancsivizet. Alig mentem két métert és hallom hogy zenél a bili.
Igen- igen az én kisfiam a felavatta a bilit. Agyon dicsértük, megszemlélte a produkciót, bele is nyúlt, aztán együtt kivittük a wc-be és Ő húzta le. Nagyon büszke volt magára, végre rájött mi a csodáért imádkozom neki már harmadik este.

december 19.

Orr fújás

Nagyon beteg volt az én is kincsem a múlt héten. Most se százas, de azért már jobban van. 5 napig volt láza lázcsillapítót kapott, de nem ment lentebb 37,8-nál így sem. A túl zsúfolt Mikulás ünnepségen sikerült elkapni ezt a ronda torokgyulladást. Persze én meg egy nap múlva követtem, aztán apa is belehúzott. Szegény baba annyira nézte, hogy mit csinálunk. Egyszer odatartottam a zsepit és már fújta is az orrát. Már csak egy gondunk van, akkor fúj orrot amikor kedve van, ez meg elég ritka és rendszerint utol érni se egyszerű.
Ennyire rosszul még talán sose volt. Volt már beteg, de most konkrétan oda volt. Egész nap dajkálni kellett és hisztizett. Volt olyan nap, hogy nem volt hajlandó aludni, persze délután 5-kor mozogni se bírt, csak ült és nyávogott. Akkor teli engedtem a kádat vízzel, tele hordtuk játékkal és csak ázott jókedvűen és lubickolva a babauka. Néha engedtünk egy kis meleg víz pótlást, cserélgettük a játékokat. 2 órát ki se vettük a kádból de nagyon jó volt ez így, ilyen sokat még sose fürdött, nagyon jól esett neki. Leellenőriztem fürcsi után, nem nőttek úszóhártyái :))

december 7.

A Lavor

Van vagyis volt nekem egy közepes méretű lavórom, míg egy hónappal ezelőtt, kb. felfedezte az én kis csemetém, hogy azt el lehet lopni a fürdőből. Ha már ellopta akkor arra is rájött, hogy megfordítva rá lehet állni és ha már rá lehet állni akkor bizony magasabban van a két kis praclija amivel további kincseket lehet lopni. Így végünk van............... Nem elég, hogy a lavór, nevezzük nevén "új barát" 20 cm-vel magasítja a beste kölykét, úgy döntött meg teszi a Tőle telhetőt és másfél hónap alatt nől még mellé 6 cm-t. Minden biztonságos és baba mentes övezetünk odaveszett. A gyermek ezt tudván, újabb régiókban és magasságokban tevékenykedik. Megtanulta az ajtókat ki-be csukni. Ki tudja rámolni az összes fiókot és elér minden tároló dobozkát és kosarat. Letudja rámolni a mosdókagylót és még sorolhatnám.............. Bezzeg a mosogatót nem éri fel, pedig akár mosogathatna is, mert a lavórka segítségével engem utánozva port törölget, persze lopott papírzsebkendővel.
A héten itthon hagytam a két pasi, hogy vigyázzanak kicsit egymásra. Apa szerint a gyermek felügyelet arról szól, hogy a gyereknek mindent szabad, akkor csendben lebontja a házat míg Ő számítógépen játszik. De nem az én kicsi fiam példát mutatván Apájának port törölget, tiszta is volt tv mire haza értem.
A következő nap Apa a lépcsőházban beszélgetett egy melegítőben és papucsban, mikor is a gyermek egy laza mozdulattal bevágta az ajtót, jelezvén, hogy vele kéne törődni. Igen ám, de Apa kulcsa meg bent maradt és a mezítlábas papucskáján kívül, csak a telefonja volt nála. Komolyan mondom némelyik pali azt hiszi a kölyök élvezi ha apa beszélget. Aztán meggondolta magát a kisbaba, gondolom úgy volt vele ad még egy esélyt a kint lévő pasiknak, hátha most már játszik vele valaki. Bement a lavórért a fürdőbe hozta és ráállt és kinyitotta a bejárati ajtót a vén faternak aki ez idő alatt háromszor kapott infarktust. Telefonálni nem volt azért ideje vagy mersze.
zek után azt is megbocsátom az én okos örökmozgómnak, hogy se fürödni se wc-re menni se enni se inni se nyugodtan aludni se semmit nem lehet tőle, mert ahogy valakinek fontos dolga akad a családból, Ő már meg is jelenik a kis lavórjával zavarogni. Így Ikeás baba fellépőre nem lesz szükségünk. De lesz valamiféle detektorra, mert az elkobzott tárgyakat szeretném vissza kapni. A lista teljesség igény nélkül is igen hosszú, mert folyton-folyvást keresünk valamit. Pl.: távirányító, telefon, fogkefe, fogkrém, zoknik párja, fecnik amiken a legfontosabb jegyzetek vannak, számológépek ( több db), tollak (tiltott gyümölcs) és még sorolhatnám,:))))))
Most már a mozgás fejlődés fénysebessége lelassult úgy hét lóerőnyi luxus merciére, így a gyermek ismét hajlandó néha egy kicsi beszélni. Szókincs a következőkből áll: helyére, nem, de, adjál, igen Természetesen csak akkor használva amikor Ő akarja, egyébként szakszerűen és tökéletesen elmutogatj amit akar és még értjük is tehát tökre ráveszi szüleit arra amire Ő akarja. Semmiféle kommunikációs gát nem létezik a kis pasinak.

január 30.

The BILI project II/1

Ma amíg fürödtem a csemete játszott apjával a szobába. Egyszer csak apa csörtet be a fürdőbe, hogy mit csináljon, mert a gyerek oda vitte neki a bilit és rángatja a ruháját. Hmm talán rá kéne ültetni a gyereket a bilire. Sajnos mire apa dekódolta a gyermeki üzenetet addigra a csemete bekakilt. Ennek ellenére nagyon megdicsértük és olyan büszke vagyok rááááá......
január 26.

The BILI project II.

Bilizéssel ott tartunk, hogy amióta egyszer sikerült este pisilni bele, nagyon megtapsoltuk és örültünk neki. Így este fürdés előtt, maga hozza a bilit és rá is ül, csak folyton felpattog és belenéz, aztán tapsol. Hiába mondom, hogy üres, Ő örül és kész!
Így bevezettük ma reggel a reggeli utáni bilizést. Sajnos utána a pelenkába intézte a dolgot, de első nap nem várhatok csodát.

január 20.

Kis motoros bevásárlás

Az úgy volt, hogy az oltás meg az én betegségem miatt, be voltunk zárva napokra a lakásba. Ma gyönyörűen sütött a nap ezért erőt vettem magamon és lementünk sétálni, mert Bilbike, már elviselhetetlen volt. Nem hiába egy ilyen kis örök mozgónak nem való a bezártság. Ha már elindultunk, akkor elvittük a Déditől kapott kismotort és nem vittünk babakocsit. Ez azért olyan nagy esemény, mert a kismotorunk bejáratos, még sosem volt kint a szabad ég alatt, csak a szobában járatta be a vadmotoros gazdija.
Legnagyobb meglepetésemre az én nincs még másfél éves csemetém, elmotorozott a boltig, utána az ebédért és végül haza is motorozott. Összesen kétszer 1 métert vittem a mocit, mert akkor szaladgált egy kicsit, de két kör után már jött is vissza a kis járgányáért és egy percre sem tévesztette szem elől. Nagyon meg vagyok elégedve ezzel a kismotorossal, szerintem ez még egy nagyobb gyereknek is teljesítmény nem, hogy egy ilyen kicsinek.
Ha kértem, hogy menjen egyenesen előre akkor teljesítette és csak ritkán akart lelépni, de lényegesen könnyebb és gyorsabb így közlekedni, mintha gyalogolna, azt elunja és félútról már cipelni kell, azt meg két szatyorral a kezemben nem bírom, ez a legjobb játék és közlekedési szerszám amit kitaláltak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése