hétfő, május 11, 2009

Pizzás csiga recept Thinutól

Pizzás csiga
Hozzávalók kb. 20 darabhoz
50 dkg liszt, 2,5 dkg élesztő, 1-1,5 dl víz, 1 kk cukor, 1 csapott ek só, 2 tojás, 10 dkg sütőmargarin
+ kis darab olvasztott margarin (3-4 dkg), 1 tojás sárgája, 1-2 kanál étolaj
+pizzakrém

az élesztőt 1 dl langyos vízbe morzsolom, hozzáadok 1 kk cukrot. A lisztet átszitálom, közepébe mélyedést csinálok, beleöntöm az élesztős lötyit, rászórok kis lisztet, 10 percig kelesztem. A tészta többi hozzávalóival jól dagasztható tésztává gyúrom. (én a margarint mikróban megolvasztom, úgy dolgozom bele). 30 percig kelesztem. lisztezett deszkán kinyújtom, kb 40x40 cm-re, megkenem a pizzakrémmel, feltekerem, majd 2-3 cmes darabokra vágom. Berakom egy sütőpapírral bélelt tepsibe, megkenem az olvasztott margarinnal, majd ujabb 30 percig kelesztem. Amíg kel a tojássárgáját étolajjal kikavarom, 220fokra előmelegítem a sütőt. A tojással megkent csigákat kb 20 perc alatt készre sütöm.
Nagyon könnyű a tészta, nem szárad ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése